E-learning    FAQ

หลักสูตร 6 ยกกำลัง 1

คือรูปแบบการเรียนแบบคู่ขนาน โดยผู้เรียนในหลักสูตรแพทยศาสตรบัณฑิต สามารถที่จะเข้าศึกษาในหลักสูตรวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาการศึกษาวิทยาศาสตร์สุขภาพ (M.Sc HSI) ควบคู่กันได้ และเมื่อสำเร็จการศึกษาก็ได้รับปริญญาบัตรถึง 2 ใบ (คุณวุฒิปริญญาตรี และ ปริญญาโท)

รายวิชา

Credits


  •     SIHS    501      Principles of Educational Research2 credits



    Course description:

    Philosophical foundations of research; basic principles of educational research; defining research problems, research questions; research hypotheses; ethical issues in research; literature review; population and samples; research instrumentation; validity, reliability; writing research proposals; searching and evaluating research articles and presenting health science education research


  •     SIHS    502     Psychology of Learning in Health Science Education2 credits

    Course description:

    Principles of learning and cognition; behaviorism; cognitive information processing; memory; intelligence; meaningful learning; situated cognition; social learning, experiential learning; ethical conduct of teaching with patients; applying learning theories in the health science education; searching and evaluating research in learning psychology and presenting learning psychology research

  •     SIHS    503     Assessment and Evaluation of Learning in Health Science Programs2 credits


    Course description:

    Basic principles of assessment in health science programs; the quality criteria for the good assessment, formative and summative assessment; validity, reliability; learning outcomes in health science programs; assessment levels in health science programs; assessment methods commonly used in health science programs to assess outcomes at various levels; written examination and item analysis; ethical issues in the assessment; searching and evaluating of literature in the assessment; research in the assessment; standard setting
  •     SIHS    504     Curriculum Development in Health Science Education2 credits

    Course description:

    Basic Principles and concepts of curriculum planning and development; approaches to identify curriculum needs; deciding the educational strategy; trends in curriculum design; outcome-based education; competency-based education, entrustable professional activities; educational objectives; learning environment; searching and evaluating research articles about the curriculum development
  •     SIHS    509     Faculty Development and Leadership in Health Science Education2 credits


    Course description:

    Basic principles of the faculty development and leadership; professionalism and ethics; approaches in developing academic staffs for health science programs; self-assessment and strength finding; the roles of leaders and the change management; negotiations; evaluating of the effectiveness of the faculty development program in health science schools; the organizational structure to support the faculty development in health science schools; academic promotion in health science schools
  •     SIHS    511     Test Development and Administration in Health Science Programs2 credits

    Course description:

    Principles for the effective test development, the standards for educational and psychological testing; validity, reliability, content definition, test specification and blueprinting, item development, test assembly, test production, test administration, computerized testing, scoring, passing standards; reporting examination results, item banking, test technical report, ethical issues in the test administration
  •     SIHS    514     Innovations in Health Science Education2 credits


    Course description:

    Meaning and significance of innovation in health science education; disruptive education; information technology in health science education; modeling in health science education; simulations in health science education; augmented reality in health science education; virtual reality in health science education; digital games in health science education; research of innovation in health science education
  •     SIHS    519     Teaching Methods in Health Science Education1 credit


    Course description:

    Principles and concepts of active learning; lecture; small group teaching; teaching in the laboratory; team-based learning; flipped classrooms; teaching and learning in clinical setting; Self-directed learning; teaching non-technical skills; stimulation-based teaching; technology-enhanced learning


  • Face to face

    เข้าเรียนในห้องเรียนที่คณะเเพทยศาสตร์ศิริราชพยาบาลอาคารศรีสวรินทราชั้น 5

    ออนไลน์แบบ Synchronous

    เวลาเรียนต้องเข้าเรียนตามตารางสอนในรูปแบบ real time ตามตารางสอนกำหนด โดยมีวิธีการวัดและประเมินผลเก็บคะแนน ณ วันที่เรียนตามตารางสอนของรายวิชานั้นๆ

    ออนไลน์แบบ Asynchronous

    เรียนโดยการดู VDO ย้อนหลัง โดยวิธีการวัดและประเมินผลหรือการเก็บคะแนนในแต่ละคาบเรียนจะแตกต่างกันเพื่อนที่เรียนแบบ Synchronous online ซึ่งอาจารย์แต่ละรายวิชาจะให้ Assignment และกำหนดส่งตาม timeline ที่กำหนดจริง


  •   สายจริงจัง  คลิกเพื่อดาวน์โหลดเอกสาร

      สายสะสมความรู้  คลิกเพื่อดาวน์โหลดเอกสาร

    *หากมีข้อสงสัยสามารถติดต่อสอบถามได้ที่ คุณพัทธณินทร์ โทร. 0 2419 4591 เบอร์ภายใน 94591

  •  สายจริงจัง 

    1.   กําลังศึกษาในระดับปริญญาตรีคณะแพทยศาสตร์ศิริราชพยาบาล มหาวิทยาลัยมหิดล

    2.  มีผลคะแนนสอบภาษาอังกฤษเป็นไปตามเกณฑ์จบการศึกษาของบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยมหิดล

    ตามรายละเอียดด้านล่าง โดยผลการสอบภาษาอังกฤษจะต้องมีอายุไม่เกิน 2 ปี



    TestEntrance Requirement

    IELTS


        5.0 (W = 5.0 , S = 5.0)
     
    TOEFL-iBT
    64 (W = 17 , S = 15)
    MU GRAD Plus (MU GRAD Test + Speaking)
    70 (W = 10 , S = 10)
    MU ELT
    84 (W = 10 , S = 10)



      สายสะสมความรู้ 

    1.    สําเร็จการศึกษาระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย

    2.   มีคะแนนภาษาอังกฤษเป็นไปตามเกณฑ์รับเข้าศึกษาของบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยมหิดล

    ตามรายละเอียดด้านล่าง โดยผลการสอบภาษาอังกฤษจะต้องมีอายุไม่เกิน 2 ปี


    TestEntrance Requirement

    IELTS

     
     3.0  
    TOEFL-iBT
    32 
    MU GRAD Plus (MU GRAD Test + Speaking)
    40
    MU ELT


      84  


  •  สายจริงจัง 

    กำหนดการวันที่
    เปิดรับสมัคร* รอบที่ 1วันนี้ - 31 มีนาคม 2567
    ประกาศรายชื่อผู้มีสิทธิ์สอบข้อเขียนเเละสอบสัมภาษณ์
    มีนาคม 2567


    สอบข้อเขียน-

    สอบสัมภาษณ์ -
    ประกาศรายชื่อผู้มีสิทธิ์เข้าศึกษาต่อ (เว็บไซต์หลักสูตร)-
    กำหนดการลงทะเบียนผ่านระบบลงทะเบียนของบัณฑิตวิทยาลัย-
    วันเปิด-ปิด ภาคการศึกษาสิงหาคม 2567

     สายสะสมความรู้

    กำหนดการวันที่
    เปิดรับสมัคร* รอบที่ 21 กุมภาพันธ์ - 12 กรกฏาคม 2567
    กำหนดการลงทะเบียนผ่านระบบลงทะเบียนของบัณฑิตวิทยาลัย-
    วันเปิด-ปิด ภาคการศึกษาสิงหาคม 2567


    ผู้สนใจสามารถลงทะเบียนด้วยตนเองได้ที่นี่ (Transcript อัพโหลดเป็นของ ระดับ ม.ปลาย)

    คลิกลงทะเบียนผ่านระบบรับสมัคร MAP-C 

  •  คลิกตรงนี้ --> ดาวน์โหลด (ร่าง) ตารางสอนภาคการศึกษา 1/2024 

    *หากมีข้อสงสัยสามารถติดต่อสอบถามได้ที่ คุณพัทธณินทร์ โทร. 0 2419 4591 เบอร์ภายใน 94591

แผนการศึกษา


Update : February 28, 2024 estimate file size : 65 KB

เอกสารประชาสัมพันธ์หลักสูตร


Update : March 12, 2024 estimate file size : N/A