หลักสูตร 6 ยกกำลัง 1
คือรูปแบบการเรียนแบบคู่ขนาน โดยผู้เรียนในหลักสูตรแพทยศาสตรบัณฑิต สามารถที่จะเข้าศึกษาในหลักสูตรวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาการศึกษาวิทยาศาสตร์สุขภาพ (M.Sc HSI) ควบคู่กันได้ และเมื่อสำเร็จการศึกษาก็ได้รับปริญญาบัตรถึง 2 ใบ (คุณวุฒิปริญญาตรี และ ปริญญาโท)รายวิชา
Credits
-
SIHS 501 Principles of Educational Research2 credits
Course description:Philosophical foundations of research; basic principles of educational research; defining research problems, research questions; research hypotheses; ethical issues in research; literature review; population and samples; research instrumentation; validity, reliability; writing research proposals; searching and evaluating research articles and presenting health science education research -
SIHS 502 Psychology of Learning in Health Science Education2 credits
Course description:Principles of learning and cognition; behaviorism; cognitive information processing; memory; intelligence; meaningful learning; situated cognition; social learning, experiential learning; ethical conduct of teaching with patients; applying learning theories in the health science education; searching and evaluating research in learning psychology and presenting learning psychology research -
SIHS 503 Assessment and Evaluation of Learning in Health Science Programs2 credits
Course description:Basic principles of assessment in health science programs; the quality criteria for the good assessment, formative and summative assessment; validity, reliability; learning outcomes in health science programs; assessment levels in health science programs; assessment methods commonly used in health science programs to assess outcomes at various levels; written examination and item analysis; ethical issues in the assessment; searching and evaluating of literature in the assessment; research in the assessment; standard setting -
SIHS 504 Curriculum Development in Health Science Education2 credits
Course description:Basic Principles and concepts of curriculum planning and development; approaches to identify curriculum needs; deciding the educational strategy; trends in curriculum design; outcome-based education; competency-based education, entrustable professional activities; educational objectives; learning environment; searching and evaluating research articles about the curriculum development -
SIHS 509 Faculty Development and Leadership in Health Science Education2 credits
Course description:Basic principles of the faculty development and leadership; professionalism and ethics; approaches in developing academic staffs for health science programs; self-assessment and strength finding; the roles of leaders and the change management; negotiations; evaluating of the effectiveness of the faculty development program in health science schools; the organizational structure to support the faculty development in health science schools; academic promotion in health science schools -
SIHS 511 Test Development and Administration in Health Science Programs2 credits
Course description:Principles for the effective test development, the standards for educational and psychological testing; validity, reliability, content definition, test specification and blueprinting, item development, test assembly, test production, test administration, computerized testing, scoring, passing standards; reporting examination results, item banking, test technical report, ethical issues in the test administration -
SIHS 514 Innovations in Health Science Education2 credits
Course description:Meaning and significance of innovation in health science education; disruptive education; information technology in health science education; modeling in health science education; simulations in health science education; augmented reality in health science education; virtual reality in health science education; digital games in health science education; research of innovation in health science education -
SIHS 519 Teaching Methods in Health Science Education1 credit
Course description:Principles and concepts of active learning; lecture; small group teaching; teaching in the laboratory; team-based learning; flipped classrooms; teaching and learning in clinical setting; Self-directed learning; teaching non-technical skills; stimulation-based teaching; technology-enhanced learning
ประกาศจากหลักสูตร
-
-
Face to face
เข้าเรียนในห้องเรียนที่คณะเเพทยศาสตร์ศิริราชพยาบอาคารศรีสวรินทราชั้น 5
ออนไลน์แบบ Synchronous
เวลาเรียนต้องเข้าเรียนตามตารางสอนในรูปแบบ real time ตามตารางสอนกำหนด โดยมีวิธีการวัดและประเมินผลเก็บคะแนน ณ วันที่เรียนตามตารางสอนของรายวิชานั้นๆ
ออนไลน์แบบ Asynchronous
เรียนโดยการดู VDO ย้อนหลัง โดยวิธีการวัดและประเมินผลหรือการเก็บคะแนนในแต่ละคาบเรียนจะแตกต่างกันเพื่อนที่เรียนแบบ Synchronous online ซึ่งอาจารย์แต่ละรายวิชาจะให้ Assignment และกำหนดส่งตาม timeline ที่กำหนดจริง
-
สายจริงจัง คลิกเพื่อดาวน์โหลดเอกสาร
สายสะสมความรู้ คลิกเพื่อดาวน์โหลดเอกสาร
*หากมีข้อสงสัยสามารถติดต่อสอบถามได้ที่ คุณพัทธณินทร์ โทร. 0 2419 4591 เบอร์ภายใน 94591
-
สายจริงจัง
1. กําลังศึกษาในระดับปริญญาตรีคณะแพทยศาสตร์ศิริราชพยาบาล มหาวิทยาลัยมหิดล
2. มีผลคะแนนสอบภาษาอังกฤษเป็นไปตามเกณฑ์จบการศึกษาของบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยมหิดตามรายละเอียดด้านล่าง โดยผลการสอบภาษาอังกฤษจะต้องมีอายุไม่เกิน 2 ปี
Test Entrance Requirement
IELTS
5.0 (W = 5.0 , S = 5.0)TOEFL-iBT 64 (W = 17 , S = 15) MU GRAD Plus (MU GRAD Test + Speaking) 70 (W = 10 , S = 10) MU ELT 84 (W = 10 , S = 10) สายสะสมความรู้
1. สําเร็จการศึกษาระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย
2. มีคะแนนภาษาอังกฤษเป็นไปตามเกณฑ์รับเข้าศึกษาของบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยมหิดลตามรายละเอียดด้านล่าง โดยผลการสอบภาษาอังกฤษจะต้องมีอายุไม่เกิน 2 ปี
Test Entrance Requirement
IELTS
3.0TOEFL-iBT 32 MU GRAD Plus (MU GRAD Test + Speaking) 40 MU ELT 84 -
กำหนดการ วันที่ เปิดรับสมัคร* รอบที่ 1 วันนี้ - 31 ตุลาคม 2567 ประกาศรายชื่อผู้มีสิทธิ์สอบข้อเขียนเเละสอบสัมภาษณ์
9 พฤศจิกายน 2567สอบข้อเขียน 10 พฤศจิกายน 2567 สอบสัมภาษณ์ 18 พฤศจิกายน 2567 ประกาศรายชื่อผู้มีสิทธิ์เข้าศึกษาต่อ (เว็บไซต์หลักสูตร) 27 พฤศจิกายน 2567 กำหนดการลงทะเบียนผ่านระบบลงทะเบียนของบัณฑิตวิทยาลัย 5 ธันวาคม 2567 วันเปิด-ปิด ภาคการศึกษา มกราคม 2568 กำหนดการ วันที่ เปิดรับสมัคร* รอบที่ 2 1 มิถุนายน - 13 ธันวาคม 2567 กำหนดการลงทะเบียนผ่านระบบลงทะเบียนของบัณฑิตวิทยาลัย 2 - 13 ธันวาคม 2567 วันเปิด-ปิด ภาคการศึกษา มกราคม 2568 ผู้สนใจสามารถลงทะเบียนด้วยตนเองได้ที่นี่ (Transcript อัพโหลดเป็นของ ระดับ ม.ปลาย)
คลิกลงทะเบียนผ่านระบบรับสมัคร MAP-C
-
คลิกตรงนี้ --> ดาวน์โหลด (ร่าง) ตารางสอนภาคการศึกษา 1/2024
*หากมีข้อสงสัยสามารถติดต่อสอบถามได้ที่ คุณพัทธณินทร์ โทร. 0 2419 4591 เบอร์ภายใน 94591