Page 69 - 3_2023_journal
P. 69

“ ผู้เขียนหวังว่าผู้อ่านทุกท่านจะได้รับประโยชน์และ


 นำาความรู้ด้านการตั้งคำาถาม  การสร้างแรงจูงใจจาก
 ภายในและการประเมินโดยเพื่อนร่วมชั้นไปใช้ทั้งการ
 เรียนการสอน  team -  based learning และการสอน

 รูปแบบอื่น  ๆ  เพื่อให้ผู้เรียนของเราได้รับการกระตุ้น
 การพัฒนาทางความคิดอย่างมีประสิทธิภาพ
 ”



 References



 1.Krathwohl DR. Theory into Practice, 4 (Autumn). A revision of Bloom’s Taxonomy:
 An overview. 2002.

 2.Paul RW, Elder L. The Thinkers Guide to The Art of Socratic Questioning. 2007.
 3.Yin S, Chen F, Chang H. Assessment as Learning: How Does Peer Assessment Func-
 tion in Students' Learning? Front Psychol. 2022;13.

 4.Finn GM, Garner J. Twelve tips for implementing a successful peer assessment.
 Med Teach. 2011;33(6):443-446.

 5.Driscoll MP. Psychology of learning for instruction, 3rd ed. Chapter 9: Motivation
 and self-regulation in learning. Pearson; 2005.
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74