Page 69 - 3_2023_journal
P. 69
“ ผู้เขียนหวังว่าผู้อ่านทุกท่านจะได้รับประโยชน์และ
นำาความรู้ด้านการตั้งคำาถาม การสร้างแรงจูงใจจาก
ภายในและการประเมินโดยเพื่อนร่วมชั้นไปใช้ทั้งการ
เรียนการสอน team - based learning และการสอน
รูปแบบอื่น ๆ เพื่อให้ผู้เรียนของเราได้รับการกระตุ้น
การพัฒนาทางความคิดอย่างมีประสิทธิภาพ
”
References
1.Krathwohl DR. Theory into Practice, 4 (Autumn). A revision of Bloom’s Taxonomy:
An overview. 2002.
2.Paul RW, Elder L. The Thinkers Guide to The Art of Socratic Questioning. 2007.
3.Yin S, Chen F, Chang H. Assessment as Learning: How Does Peer Assessment Func-
tion in Students' Learning? Front Psychol. 2022;13.
4.Finn GM, Garner J. Twelve tips for implementing a successful peer assessment.
Med Teach. 2011;33(6):443-446.
5.Driscoll MP. Psychology of learning for instruction, 3rd ed. Chapter 9: Motivation
and self-regulation in learning. Pearson; 2005.