Page 68 - 3_2023_journal
P. 68

“   ผู้เขียนหวังว่าผู้อ่านทุกท่านจะได้รับประโยชน์และ

                 นำาความรู้ด้านการตั้งคำาถาม  การสร้างแรงจูงใจจาก
                 ภายในและการประเมินโดยเพื่อนร่วมชั้นไปใช้ทั้งการ
                 เรียนการสอน  team  -  based  learning  และการสอน

                 รูปแบบอื่น  ๆ  เพื่อให้ผู้เรียนของเราได้รับการกระตุ้น
                 การพัฒนาทางความคิดอย่างมีประสิทธิภาพ
                                                                          ”



          References


          1.Krathwohl DR. Theory into Practice, 4 (Autumn). A revision of Bloom’s Taxonomy:
          An overview. 2002.

          2.Paul RW, Elder L. The Thinkers Guide to The Art of Socratic Questioning. 2007.
          3.Yin S, Chen F, Chang H. Assessment as Learning: How Does Peer Assessment Func-
          tion in Students' Learning? Front Psychol. 2022;13.

          4.Finn GM, Garner J. Twelve tips for implementing a successful peer assessment.
          Med Teach. 2011;33(6):443-446.

          5.Driscoll MP. Psychology of learning for instruction, 3rd ed. Chapter 9: Motivation
          and self-regulation in learning. Pearson; 2005.



































                                                  65
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73