หลักสูตร 6 ยกกำลัง 1
คือรูปแบบการเรียนแบบคู่ขนาน โดยผู้เรียนในหลักสูตรแพทยศาสตรบัณฑิต สามารถที่จะเข้าศึกษาในหลักสูตรวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาการศึกษาวิทยาศาสตร์สุขภาพ (M.Sc HSI) ควบคู่กันได้ และเมื่อสำเร็จการศึกษาก็ได้รับปริญญาบัตรถึง 2 ใบ (คุณวุฒิปริญญาตรี และ ปริญญาโท)รายวิชา
Credits
-
SIHS 501 Principles of Educational Research2 credits
Course description:Philosophical foundations of research; basic principles of educational research; defining research problems, research questions; research hypotheses; ethical issues in research; literature review; population and samples; research instrumentation; validity, reliability; writing research proposals; searching and evaluating research articles and presenting health science education research -
SIHS 502 Psychology of Learning in Health Science Education2 credits
Course description:Principles of learning and cognition; behaviorism; cognitive information processing; memory; intelligence; meaningful learning; situated cognition; social learning, experiential learning; ethical conduct of teaching with patients; applying learning theories in the health science education; searching and evaluating research in learning psychology and presenting learning psychology research -
SIHS 503 Assessment and Evaluation of Learning in Health Science Programs2 credits
Course description:Basic principles of assessment in health science programs; the quality criteria for the good assessment, formative and summative assessment; validity, reliability; learning outcomes in health science programs; assessment levels in health science programs; assessment methods commonly used in health science programs to assess outcomes at various levels; written examination and item analysis; ethical issues in the assessment; searching and evaluating of literature in the assessment; research in the assessment; standard setting -
SIHS 504 Curriculum Development in Health Science Education2 credits
Course description:Basic Principles and concepts of curriculum planning and development; approaches to identify curriculum needs; deciding the educational strategy; trends in curriculum design; outcome-based education; competency-based education, entrustable professional activities; educational objectives; learning environment; searching and evaluating research articles about the curriculum development -
SIHS 509 Faculty Development and Leadership in Health Science Education2 credits
Course description:Basic principles of the faculty development and leadership; professionalism and ethics; approaches in developing academic staffs for health science programs; self-assessment and strength finding; the roles of leaders and the change management; negotiations; evaluating of the effectiveness of the faculty development program in health science schools; the organizational structure to support the faculty development in health science schools; academic promotion in health science schools -
SIHS 511 Test Development and Administration in Health Science Programs2 credits
Course description:Principles for the effective test development, the standards for educational and psychological testing; validity, reliability, content definition, test specification and blueprinting, item development, test assembly, test production, test administration, computerized testing, scoring, passing standards; reporting examination results, item banking, test technical report, ethical issues in the test administration -
SIHS 514 Innovations in Health Science Education2 credits
Course description:Meaning and significance of innovation in health science education; disruptive education; information technology in health science education; modeling in health science education; simulations in health science education; augmented reality in health science education; virtual reality in health science education; digital games in health science education; research of innovation in health science education -
SIHS 519 Teaching Methods in Health Science Education1 credit
Course description:Principles and concepts of active learning; lecture; small group teaching; teaching in the laboratory; team-based learning; flipped classrooms; teaching and learning in clinical setting; Self-directed learning; teaching non-technical skills; stimulation-based teaching; technology-enhanced learning
ประกาศจากหลักสูตร
-
-
ออนไลน์แบบ Asynchronous
• เรียนโดยศึกษาจาก VDO บันทึกการเรียน ผ่านระบบ E-learning
• ไม่ต้องเข้าเรียนตามวันที่กำหนดในตารางสอน แต่ต้องศึกษาด้วยตนเอง ทำกิจกรรม และ ส่งการบ้านตามวันและเวลาที่กำหนด บนระบบ E-learning
-
สายจริงจัง คลิกเพื่อดาวน์โหลดเอกสาร
สายสะสมความรู้ คลิกเพื่อดาวน์โหลดเอกสาร
*หากมีข้อสงสัยสามารถติดต่อสอบถามได้ที่ คุณกัญญาภัค โทร. 02 419 5193
-
สายจริงจัง
1. กําลังศึกษาในระดับปริญญาตรีคณะแพทยศาสตร์ศิริราชพยาบาล มหาวิทยาลัยมหิดล
2. มีผลคะแนนสอบภาษาอังกฤษเป็นไปตามเกณฑ์จบการศึกษาของบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยมหิดล
ตามรายละเอียดด้านล่าง โดยผลการสอบภาษาอังกฤษจะต้องมีอายุไม่เกิน 2 ปี
Test Entrance Requirement
IELTS
5.0 (W = 5.0 , S = 5.0)TOEFL-iBT 64 (W = 17 , S = 15) MU GRAD Plus (MU GRAD Test + Speaking) 70 (W = 10 , S = 10) MU ELT 84 (W = 10 , S = 10) สายสะสมความรู้
1. สําเร็จการศึกษาระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย
2. มีคะแนนภาษาอังกฤษเป็นไปตามเกณฑ์รับเข้าศึกษาของบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยมหิดล
ตามรายละเอียดด้านล่าง โดยผลการสอบภาษาอังกฤษจะต้องมีอายุไม่เกิน 2 ปี
Test Entrance Requirement
IELTS
3.0TOEFL-iBT 32 MU GRAD Plus (MU GRAD Test + Speaking) 40 MU ELT 84 -
กำหนดการ วันที่ เปิดรับสมัคร* รอบที่ 2 วันนี้ - 15 ตุลาคม 2566 ประกาศรายชื่อผู้มีสิทธิ์สอบข้อเขียนเเละสอบสัมภาษณ์
16 ตุลาคม 2566สอบข้อเขียน - สอบสัมภาษณ์ - ประกาศรายชื่อผู้มีสิทธิ์เข้าศึกษาต่อ (เว็บไซต์หลักสูตร) - กำหนดการลงทะเบียนผ่านระบบลงทะเบียนของบัณฑิตวิทยาลัย - วันเปิด-ปิด ภาคการศึกษา มกราคม 2567 กำหนดการ วันที่ เปิดรับสมัคร* รอบที่ 1 วันที่ 1 - 31 กรกฏาคม 2566 กำหนดการลงทะเบียนผ่านระบบลงทะเบียนของบัณฑิตวิทยาลัย - วันเปิด-ปิด ภาคการศึกษา สิงหาคม - ธันวาคม 2566 ผู้สนใจสามารถลงทะเบียนด้วยตนเองได้ที่นี่ (Transcript อัพโหลดเป็นของ ระดับ ม.ปลาย)
คลิกลงทะเบียนผ่านระบบรับสมัคร MAP-C
-
คลิกเพื่อดาวน์โหลดตารางสอนภาคการศึกษา 1/2023 ที่นี่เร็ว ๆ นี้
*หากมีข้อสงสัยสามารถติดต่อสอบถามได้ที่ คุณกัญญาภัค โทร. 02 419 5193